søndag den 30. september 2018

EFTERGRAVIDITETS KROP

Ærligt, så havde jeg regnet med at når jeg havde født så, så jeg ud som inden min graviditet meget kort efter. Jeg blev hurtigt klogere! Jeg havde fuldt mange på instagram, som bare stod bagefter med den flotteste efterfødselskrop og der stod jeg og lignede stadig en hval! Hvad havde jeg gjort forkert?
Jeg kan huske jeg spurgte jordemoderen på barselgangen, om mit barn var så stort ved fødslen, fordi jeg havde spist for meget under min graviditet? Men det svarede hun pænt nej til, at det var noget genetisk. (Nohr vejede 4525 g. ved fødslen)

Okay, jeg ved godt jeg tog 29 kg. på og det kan jeg kun takke mig selv for. Men Jeg tabte i løbet af de første 2 uger de 17 kg. og jeg er nu cirka 1,5 år efter nede under min før graviditets vægt, som er 60 kg.
Jeg har fokuseret mega meget på min vægt, slet ikke på hvordan mine muskler har skulle genopbygges.
Jeg kæmper i dag, stadig med min rectus diastase og mine håb for, at det lykkedes mig selv at få den lukket, bliver mindre om mindre.
Om lidt mere end 1 år skal jeg giftes og jeg SKAL bare i den kjole jeg drømmer om! Jeg må simpelhen spænde røvballerne sammen og komme igang. Men det er rocker svært, kæft hvor er jeg bare doven!
Tænk, jeg ønsker mig så brændende at mine mavemuskler bliver samle, men jeg vil gerne have det er en anden som gør det hårde arbejde for mig. Fordi ærligt, så orker jeg det ikke selv.
Men det er der ikke rigtig noget der hedder.
Jeg må og jeg skal selv!
Min krop har virkelig forandret sig! Jeg ejer ikke en eneste mavemuskel. Jeg har virkelig haft svært ved om jeg skulle ligge billederne ud. Men nu gør jeg det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar