søndag den 30. september 2018

Gravid mave, på vej retur efter fødsel

Min mave begynder stille og rolig, at blive bedre og bedre!
Min søn er nu 7,5 måned og jeg er nået til det punkt, hvor jeg er lidt tilfreds med min mave.
Jeg synes stadig vejen er lang, rigtig lang. Jeg har stadig fedt på maven, trods vægten faktisk er ved at være på det, den var før jeg blev gravid også ejer min krop bare ikke en eneste markeret muskel – hurra for mormor arme 😉
Jeg har købt programmet for delte mavemuskler, ved workout pedersen, som jeg gerne vil igang med at træne, hver anden dag. Hun skriver det er vigtigt at mellemrummet imellem musklerne ikke er over 3 cm. og mit er nu omkring 1,5-2 cm. Så jeg kan endelig gå igang med det program. Så jeg glæder mig til at se om det har nogen effekt.
Det jeg mest af alt mangler, er at få en rytme ind i hverdagen, hvor jeg har tiden og lysten til at få det gjort.
Jeg tænker det ville være lettere for mig at få gjort hvis jeg var medlem i fitness, men det tillader mit SU budget mig ikke, så min søns gummetæppe hjemme i stuen, må blive basen, for hvor jeg skal få lavet mine øvelser.
For ærlig talt, så ønsker jeg man SÅ meget at få min flade markeret mave tilbage, men min dovenskab, som jeg egentlig ikke vidste jeg havde i så stor en grad, den tager lidt over, selv om jeg ved, at med den rette træning, så kan maven blive fladere.
Men hvem vil ikke hellere bruge tiden med ens familie, venner og andet sport.
Jeg er selv begyndt at løbe hver anden dag, selv om mine mavemuskler ikke helt er samlet, men jeg løber med mit støttebælte og håber at det kan holde sammen på maven, så jeg kan forsætte.
Jeg er faktisk ikke flov over min mave mere. Jeg ved hvad den har været udsat for (et barn på 4525 g) og min mave var virkelig på overarbejde 😉
Men bikini blev det ikke til i år, men det er faktisk ikke maven, det er størrelsen på min bryster, som er så ualmindelig store, at jeg ikke har lyst til at hoppe i en bikini, derfor blev det heller ikke til nogen ferie syd på i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar