søndag den 30. september 2018

MOR KROPPEN EFTER GRAVIDITET

Strækmærker, bredere hofter, store bryster, stor mave og hænge hud!
Waow! Ja tak til det hele!
Jeg var inden min graviditet ikke utilfreds med noget ved min krop, jeg var ret godt tilfreds. Og efter en graviditet, i hver fald min, må jeg sige, at hvis jeg havde været utilfreds med noget, ja så skulle jeg edermande skamme mig!
Jeg har fået et utal af strækmærker på maven, mine bryster, mine hofter og baller. Min røv er bogstavligtalt helt blå! Men og hvad så?! Det er da helt ærligt det mindste problem jeg har.
Mine bredere hofter høre bare til min nye morfigur og går mig heller ikke på.
Mine bryster derimod, jeg har aldrig ønsket mig større bryster, det passer slet ikke til min krop at skulle bruge J, F*ucking J i BH! Hvad sker der lige for det. Nøj hvor jeg håber de trækker sig sammen igen, når jeg er færdig med at amme! Men så skal jeg nok til at acceptere hængebryster, men mon ikke det også er bedre end kæmpebryster og smerter i ryggen? Tiden må vise hvad jeg ender ud med 😉

Min mave bliver min største udfordring. Jeg har rectus diastase, som er spredte mavemuskler. Jeg har lige købt et program ved maven og mig og glæder mig til at komme ordentligt igang. Det foregår på engelsk og det er ikke lige min stærke side, så det skal jeg lige sættes ordenligt ind i.
Min barsel skal ikke kun gå med at passe vores fantastiske Nohr. Jeg skal også bruge tiden på at acceptere hvordan jeg ser ud nu og hvordan jeg kommer til at se ud. Jeg kommer aldrig tilbage til min krop før fødslen. Om jeg havde regnet med det? Ja, optimist eller ej, det havde jeg faktisk. Måske med små forandringer, men ikke så store, som jeg er endt ud med.
Med alt tøjet på er forandringerne ikke at se. Men jeg har f.eks også slim fit på, som strammer maven og hofterne ind. Godt nok tog jeg 29 kg på under min graviditet og har allerede her, knap 2 måneder efter fødslen smidt de 22 kg.
Jeg bliver trist når jeg ser hvordan min mave ser ud i dag og kigger på billeder fra før min graviditet, tanken om aldrig at komme til at se sådan ud, kan godt tage pusten lidt fra mig.
Men jeg er positiv, trods det måske ikke lyder sådan. Jeg skal med tiden nok komme til et udgangspunkt jeg er tilfreds med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar