søndag den 30. september 2018

Løst maveskind og accept af kroppen


Jeg troede virkelig, sådan helt oprigtigt at jeg ville undgå løst maveskind. Men jo mere min mave har trukket sig sammen, jo mere løst maveskind har jeg fået. Jeg har ingen ide om, hvornår der er for meget maveskind, til at det ikke kan trække sig sammen.
Jeg har faktisk mest løst maveskind over navlen. Jeg er begyndt at “behandle” det med bi-Oil i håb om at det kan hjælpe – eller i hvert fald bare lidt. Men det løse maveskind jeg pt. har, er noget jeg med tiden nok godt kan lære at leve med
Ønsker jeg at komme tilbage til min før graviditets krop? Ja, det gør jeg virkelig, jeg tør godt at sige at, jeg behøver ikke kunne se på min krop, at jeg har båret min søn i 9 måneder. Hvorfor skulle jeg dog det? Jeg har jo min søn jeg kan kigge på, hvis jeg pludselig skulle komme i tvivl. At realiteten så er en anden, er en helt anden sag!
Hvorfor betyder det så meget at komme tilbage til sin “gamle krop”, må helt klart være selvtilfredshed og glæden ved at være i sig selv.  Kan jeg lære at acceptere at jeg ikke kommer til at se ud som før? Pt. Nej – men jeg ønsker ikke at ligge skjul på hvordan jeg ser ud nu. Fordi skulle jeg nu komme tilbage til bare noget der minder om min “gamle krop” skal det ikke være en hemlighed at det med garanti har kostet blod, sved og tåre.
Det bliver hårdt! Både at komme der til hvor jeg er tilfreds og måske komme til det punkt hvor jeg er tilfreds med at det aldrig bliver anderledes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar